I am currently a Business Analyst at CPCU (Engie group), this experience has been very rewarding and challenging at the same time. Indeed, I was able to work, for the first time, in the field of energy. The teamwork is a big plus in this mission because I am a part of a motivated and passionate team. The goal was common. Build a central and interactive tool that facilitates and organizes the daily tasks of end users
Analyze client’s business requirements and processes through document analysis, interviews, workshops, and workflow analysis.
• Conduct testing including functional, regression, user acceptance, integration, and performance to verify the client’s needs are met
• Communicate client’s business requirements by constructingeasy- to-understand data and process models
• Facilitate & drive Daily & weekly service review calls with users
• Plan & follow up project deliveries
• Engage client to gather software requirements/business rules, and ensure alignment with development teams
• Evaluate risks related to requirements implementation, testing processes, project communications
• Identify and reconcile errors in client data to ensure accurate business requirements.
• Draft and maintain business requirements and align them with functional and technical requirements.
• Change Management
▪ Analyse des besoins des métiers
▪ Préparation et animation des ateliers métier
▪ Documentation des besoins métiers (Spécifications, Dictionnaire de données…)
▪ Implémentation et paramétrage de l’offre Salesforce Sales cloud
▪ Recette utilisateurs
▪ Mise en place des reportings et Dashboards
▪ Suivi Budgétaire/ suivi planning
▪ Analyse des besoins des métiers
▪ Préparation et animation des ateliers métier
▪ Documentation des besoins métiers (Spécifications, Dictionnaire de données…)
▪ Implémentation et paramétrage de l’offre Salesforce Sales cloud
▪ Recette utilisateurs
▪ Mise en place des reportings et Dashboards
▪ Suivi Budgétaire/ suivi planning
▪ Phase Conception :
o Analyse des besoins métiers
o Préparation et animation des ateliers métier
▪ Analyse des besoins des métiers
▪ Préparation et animation des ateliers métier
▪ Documentation des besoins métiers (Spécifications, Dictionnaire de données…)
▪ Implémentation et paramétrage de l’offre Salesforce Sales cloud et Service Cloud
▪ Recette utilisateurs
▪ Mise en place des reportings et Dashboards
▪ Accompagnement des mutuelles dans leur changement de système d’information
▪ Suivi budgétaire et création du planning actions
▪ Production et analyses des tableaux de bord et des différents supports au management.
▪ Animation des ateliers
▪ Suivi des tests et reporting de dysfonctionnements.
▪ Coordination MOA/MOE
▪ Pilotage de la recette utilisateurs
▪ Validation fonctionnelle et accompagnement pendant la recette
Dynamics 365
▪ Analyse des besoins des différentes parties prenantes
▪ Préparation et animation des ateliers métiers
▪ Documentation des besoins métiers (Spécifications, Dictionnaire de données…)
▪ Recette utilisateurs
▪ Mise en place des reportings et Dashboards
▪ Administration de la base de données
▪ Documentations et formations aux utilisateurs
▪ Maintenance évolutive et support fonctionnel
▪ Mise en place du module Compliance
o Calcul automatique du Risk Assessment
o Électronisation du KYC
o Mise en place d’une matrice documentaire
Click Dimensions
▪ Mise en place de l’outil Marketing Click Dimensions
▪ Création d'Emailing
▪ Automatisation des campagnes marketing ciblées
▪ Gestion des statistiques et lead scoring.
OSP/ Adjuto - Outil de Suivi du Passif
▪ Intégration des ordres de Souscriptions/Rachats dans l’outil de centralisation de collecte
▪ Calcul des encours et positions.
▪ Suivi du passif et Calcul des rétrocessions