Utilized ServiceNow / Autosys Remedy / Spectrum monitoring tools to support Java driven applications.
Technical Support
As a Production Services, was responsible for running day to day operations within the technology platform.
Applications were Java and Python based.
Also supported Linux, SQL, ETL, Informatica, MicroStrategy, Splunk, Oracle, DB2 and Widows 10.
My specific work activities included Problem/Incident Management, Release/Deployment, Operational Readiness, Capacity/Availability Management, Application Monitoring, Service Analytics and Reporting, Production Governance, Triage, Associate Support, and Change/Configuration Management.
Identify possible production failure scenarios, creates incident tickets utilizing JIRA. Communicated effectively with development and internal business operations teams.
Identified vulnerabilities and opportunities for improvement as well as maintaining metrics to help develop analysis that will drive improvement in all areas of Production Services.
Creates and enhances administrative, operational and technical policies and procedures, adopting best practice guidelines, standards and procedures. Took ownership of escalations and perform trouble shooting, analysis, research and resolution using advanced query and programming skills.
Consult with end users to determine optimal configuration of equipment and applications.
Worked on problems of minimal-moderate scope where analysis of situation or data requires a review of identifiable factors. Exercise judgment within defined procedures and practices to determine appropriate action.
Participates with management in the development of technology products, service standards and development efforts that impact the client/business area. Served as an escalation point between the client/business area and internal management for the resolution of moderately complex unresolved problems, complaints and service requests.
Provided technical operation support for many applications under UNIX / Linux / Windows, Websphere and Oracle.
Performed network / software installs, configuration, trouble shouting and hardware configuration.
Provided support for central office (Batches, Systems) for front office application.
Responsible for failover scripting (Python).
Migration d une application Ebiz /Webshphere 6.0 VMWARE ORACLE 10 Linux Windows 2003 du site de Buffallo (usa) à Paris & Nantes (France) Société Bureau Veritas / OSIATIS France Responsable et consultant
• Administration des Flux CFT
• Administration Autosys
• Gestion et évolution du script de maintenance poste de travail
• Analyse des incident N2 de l’infrastructure des Data Center
• Mise en production des évolutions techniques et applicatives sur des systèmes de type UNIX, Windows, SAP
• Mise à jour des batchs sur le Scheduling AUTOSYS (maj des jobs).
• Maintien en condition opérationnel des scripts de production (ksh).
• Vérification techniques des points SAP
• Gestion des bandes de sauvegardes
• Préparation de procédure de niveaux 1 et 2
• Contrôle de l’état des bases de données (table-spaces, processes oracle, état de la base) via des commandes SQL.
• Participation aux Mises en Production
Evolution et maintien en condition opérationnelle des applications par l’analyse au quotidien des logs installation de nouvelles applications, supervision via des outils Patrol cft et maintient en situation opérationnelle des serveurs par leur exploitations quotidiennes et respect des sla avec des équipes d’exploitations des sociétés tiers.
ENVIRONNEMENT : TSM AIX 5.3, PATROL, ORACLE, Sybase, control M, cft System Solaris x.x, Aix 4.2, 5.3, Linux red hat, Librairies i2000, i500 ;7000 servers aix windows sun, bullAdvanced Product support spécialiste.
Suivi et gestion des produits installés chez les clients au niveau planétaire Europe, Amérique du nord, Afrique.
Produit de sauvegarde en environnement SAN
Dxi 3500, DX3000, windows 2.x windows nt sql servers
Software stornext 3.1, Snms, pvx 3.1
System Solaris x.x, Aix 4.2, 5.3, Linux red hat,
Librairies i2000, i500,
Gestion de l’installation des différentes machines chez des grands comptes et télé intervention du centre de support de Londres Grande Bretagne et de Denver USA.
5 certifications sur les produits softwares suivis à Denver USA
Gestion de 10 applications bancaires sous Unix Aix 4.2 & 5.3
Formation des équipes de pilotage sur les environnements AIX 4.2 et Oracle
Mise en production d’applications,
Ecriture de Shell scripts d’exploitation,
Gestion des sauvegardes par outil Netbackup.
Windows 2.x Windows NT sql servers
Gestion d’applications sous Unix Solaris 8
Mise en production d’applications,
Ecriture de Shell scripts d’exploitation,
Gestion des sauvegardes par outils interne
Windows 2.x Windows NT sql servers