Managed 2 teams of 10 engineers front & back developers with alignement to the the vision set
by the CPO and the product map in an agile environment (LeSS).
Designing & Building a real estate ERP vision and roadmap within an organization of 80
developers and a project of 60 M€., initiated XP Extreme Programming environment internally.
Re-designed and coded a monolithic application into micro-services and process oriented
architecture.
Agile, LeSS, JIRA, Typescript, JavaScript, MongoDB, Redis, Micro-services. Rabbit MQ, React JS.
Gitlab.
AWS Cloud, EC2, Lambda, S3, DevOps, ReviewApps, Datadog.
Strategy & management of ING chatbot migration from dialogflow ES to the new dialogflow CX
Produce roadmap, design and architecture of the solution to meet the existing NLU performance
& requirements with teams worldwide (India, Netherlands, France).
Building a Sass product as screener for different facilities (hotels, cruises, schools, stadiums...)
(********) using Azure cloud, Azure Cosmos DB, JavaScript/TypeScript and
Angular
Technical Lead for the dev team : Front & Backend
PoC for the business teams for solutions and architecture.
Set a deployment process per verticals and automated tests
Speaker @ 3rd World Chatbot Summit Conference:
Hands-on chatbot building session + QnA session.
W O R K E X P E R I E N C E
Project coordination @ Al Rajhi Bank:
Web & Mobile Consultant for the bank IT employees
Sodexo, Senior Product Manager
Coordination and management of a migration roadmap with a fixed budget, from technical
studies of existing products/design, analysis of potential alternatives to roll-out and brief to C-level
executives.
Leading workshops to go from the AS-IS to the To-BE vision with a Kanban and features to build.
Served as a cloud evangelist, consult and provide technical guidance on existing cloud solutions &services under the IT department
Led the complete revamp of e-commerce platform: ********
Designed the information architecture and model for the brand LIDO and Bateaux mouches.
Leading workshops, framing of the need and Customer journey, design of AWS components for
customer facing applications
Connected Air France call centers CRM (Salesforce service cloud) to Messenger, Facebook,
WhatsApp, Twitter and WeChat in a SAFe environment.
Chatbots : Technical recommendations to C-levels post workshops, from coding MVPs to scale-up
the chatbots and automated notifications delivered to millions of customers for flight updates &
documents.
initiated the partnership with Facebook & Google: Alpha & Beta features access on Messenger &
Dialogflow, and helped Air France being one of the best partners on Messenger platform and
speaker on F8 2019 held in SF USA..
Business analysis, architecture, offshore dev team Lead and prioritization.
Technical Offshore team management India + Netherlands
✓ [Coding] Built MVPs for chatbots and flight Updates notifications on Messenger & WhatsApp (
NodeJS / Redis / MongoDB / Firebase / Dialogflow/MySql)
✓ [Coding] Built Encryption API ( NodeJS, Heroku Paas )
******** est la première plate-forme e-commerce en France (4,3 milliards €), Au sein du département "Architecture & Opérations de Production" je travaille avec une méthodologie agile avec un facteur critique de la Haute Disponibilité des applications sous trafic lourd constant et un véritable enjeu financier.
Recueil des besoins métier, rédaction des user stories avec les Product owners et suivi des développements.
Piloter et et planifier les demandes du métier et stakeholders, et assurer la transition DevOps
Animation des ateliers de « suivi de production » lors des grandes offres (allant jusqu’à 7 billets/seconde), réunissant les métiers/Marketing/ Qualité/ Techniques/Exploitation/SGBD (Analyse de risque, plan délestage, suivi des KPI, communication Codir ponctuelle des KPI , challenger les équipes en amont les préparer …)
Conception et Définition des outils de surveillance, utilisant Kibana et grafana avec ElasticSearch pour monitoring des applications, contribution à la résilience des applications de production utilisant Chaos Monkey.
Suivi, analyse et animation des mises en production des différents releases (Web, iOS, Android)
Mise en place des indicateurs de performance et de bonnes pratiques pour les Feature Teams. (Agile Scrum, Kaizen amélioration continue)
Pilotage des Chargements réguliers des données tarifaires et des offres.
Suivi des anomalies, analyser et assurer le plan d’actions correctives en collaboration avec les architectes, les développeurs et les Product owners.
Gestion d’un projet à CA de 2 millions d’euros et encadrement d’une équipe de 6 personnes (Coût, délai, qualité)
Coordination d’équipe et suivi de production et les delivery, analyse de risques .
Mise en place des indicateurs de performance et de bonnes pratiques ainsi qu’une RoadMap à respecter, reporting pour la direction.
Elaboration de business plan pour de nouveaux investissements.
Garantir la satisfaction du client (délai, qualité…) et suivi et encadrement des fournisseurs.
Recueil du besoin et rédaction des spécifications fonctionnelles (use case, user stories, UML …).
Suivi des développeurs et respect du planning.
Conseil, assistance et formation des clients à l’outil après déploiement
Création et intégration du module « Exploitation et maintenance du parc de véhicule » au SI en collaboration avec le métier
Test et validation et gestion des incidents
Gestion de projet (Planning, Livrables, Coût, Délai …)
Pilotage des fournisseurs à l’étranger (USA, UK, Allemagne, Espagne).
Clarification des points techniques entre client et fournisseur et assurer l’interface Client-Fournisseur
Reporting, CR et animation des réunions de travail avec différents métiers (Usines, Architectes, Acheteurs et autres…)
Développement d’un outil de test des composants avec interface graphique pour les utilisateurs du « Design For Test »