➔Cadrage des besoins et instruction des projets de transformations
➔Analyses d’impacts (Adhérence projets et Stratégie SI)
➔Cartographier les processus métiers et les flux entre les différentes
applications du périmètre crédit immobilier
➔Mise à jour du référentiel d’entreprise MEGA HOPEX
Project: ATLAS Program – Move to the Cloud (POD)
Position: Global Delivery Manager
Duration: 8 months
Missions:
Managing the Delivery of the migration to the private cloud – “Cloud on Premise (POD)” across 2 Data Centres in Europe (SE and NE)
Help Business owners to define & validate their needs after the delivery
Coordination and negotiation among different actors/teams involved in the project for smooth delivery
Ensuring project compliance & BAU regarding process documentations as per the KPIs
Identify & track risks, dependencies with TL, PO, Architects, OPS & CSM to value delivery and remove impediments
Monitoring of proper maintenance by IT Operations after delivery
Continuous reporting with clear indication of the Program RAG status to key stakeholders and C Executives against constraints (scope, cost and schedule)
Dans le cadre du projet de migration de MEGA 2009 vers MEGA HOPEX
➔ Analyse de cas d’usages existants, portage de fonctionnalités,
paramétrage et exécution de taches de bascule
➔ Outils d'export et d'imports de données du référentiel d'entreprise
sous MEGA HOPEX, notamment entre Hopex et les référentiels de
flux
➔ Scripts de traitements de données et utilisation de l'API MEGA
HOPEX en VB.Net, notamment lors de l'import de données par
lots
➔ Interfaces sur MEGA HOPEX (Bureaux et profils spécifiques, pages
de propriétés, tableaux), notamment
➔ Scripts et algorithmes dans MEGA HOPEX en VBScript (Calcul
automatique de données, traitements de données par lots)
➔ Data sets sur MEGA HOPEX
➔ Assistance à la conduite de changement
➔ Réalisation de la conception technique de besoins
• Formation interne sur la solution d’Architecture d’Entreprise MEGA
HOPEX
Project: Implementation of POS Solution for “Marks and Spencer” && “Post Office”
Position: Customer Delivery Lead / R&D Program Manager
Duration: 30 months
Missions:
Managing the Delivery of the Global Program for the software solution (Payment) for “Marks and Spencer” (~800 stores, ~14000 PEDs – UK & ROI) (~3 M €)
Managing the Delivery of the Global Program for the software solution (Payment & Banking) for “The Post Office“(~10,500 branches, ~23000 Counters) (~4,5 M€)
Governance – Enabling product vision understanding within squads and secure audit-proof requirements by monitoring the Design & Delivery (D&D) over the Roadmap
Accountability – Worked closely with IT Tribe Leads, Business Tribe Leads, Architects, R&D teams and DevOps within the squads/tribes – ensuring that all business & technical aspects of the delivery of functionalities are executed smoothly within CI/CD
Financial Management – Forecasts annual budget in terms of Service/Program Increments
Planning – Setup and run the Service/Program Increment planning ceremonies to define and plan the scope
Risk Management – Identify & track risks, dependencies with TL, PO, Architects, OPS & CSM to value delivery and remove impediments
Supervision – Of Proper maintenance by IT Operations after delivery
Communication – Chairing the SteerCo explaining the Program RAG status to key stakeholders and C Executives against constraints (scope, cost and schedule)
Conception et développement d’applications web (PHP 7, Symfony3.4,MySQL, JS)
Utilisation des API REST (traitements de données),
➔ Responsable de la mise à jour des applications sur l’ensemble de nos
serveurs (dev, homol, prod) en Linux,
➔ Gestion de projet en mode agile (animation du Daily meeting),
➔ Assistance à la maitrise d’ouvrage (réunion hebdomadaire avec les
équipes fonctionnelles, recueil des besoins, analyse et étude des
demandes, force de proposition aux utilisateurs).