Emma - Consultant NETWORKER
Ref : 171218P002-
Domicile
75018 PARIS
-
Profil
Consultant, Formateur, Consultant fonctionnel, UX/UI Designer (34 ans)
-
StatutFreelance
-
Tarif Journalier MoyenVoir le tarif
-
Consultante en veille de crise & Formatrice
Social Listening Orange France -DGPJan 2020 - Jan 2021 -
Consultante & Formatrice en Social Listening
Groupe L’Oréal – DPPJan 2020 - aujourd'hui -
Formatrice Réseaux Sociaux
Institut de la gestion publique et du développement économique IGPDEJan 2019 - aujourd'huiMinistère de l'Économie et des Finances & Ministère de l'Action et des Comptes publics
-
Consultante en veille de crise et e-réputation
Groupe AccorJan 2019 - Jan 2019 -
Consultante en veille de crise et e-réputation
Groupe MichelinJan 2019 - Jan 2019 -
Analyste contenus social media & CRM, Formatrice
La Banque Postale / La PosteJan 2019 - Jan 2019 -
Consultante en veille de crise & Formatrice Social Listening
Groupe OrangeJan 2019 - Jan 2019Communication Corporate
• En charge de la veille social media des sujets de crise en collaboration avec les équipes Presse (sujet publics et internes).
• Formation des Social Media Managers du Social Hub au social listening : pratiques d’écoute sociale et acculturation à l’outil (rédaction de requête,
création de dashboards, mise en place d'alertes, création de rapports, de filtres, panels…) sur des thèmes corporate : Employee Advocacy, RSE,
Partenariats, Communication financière…
• Mise en place de bonnes pratiques et soutien au déploiement d'une culture interne de veille social media, définition de process d'écoute.
• Accompagnement à la migration d'un outil de veille à un autre. -
Chargée de cours de Communication
Université de la Sorbonne-Nouvelle2019 - 2021• En charge d'un amphithéâtre hebdomadaire de 150+ étudiants des départements Linguistique, Langues, Littérature, Études Européennes.
-
Social Media Analyst
TBWA Corporate – Boulogne BillancourtJan 2017 - Jan 2017o Weekly social media reputation reports and crisis monitoring for Google & Autoroutes Paris Rhin Rhone.
o Monthly, events or campaigns reports for France Bois Forêt, Primonial. Audits for Edf, Total.
o Proposal of report to Union des Industries et Métiers de la Métallurgie. Support to New Business Team.
o Benchmark & negotiations with providers to implement a new social listening tool for the agency. -
Consultante
Social Listening Groupe L’Oréal – DPPaujourd'hui
-
Celsa -The Graduate School of Communications of the Sorbonne (Paris) Master 2 in Digital Media & Communications Strategies (French name “MISC”) Thesis“Usability as a trust lever on collaborative consu
2015 -
HEC Paris Business School - Grande Ecole Program In the Master in Management, followed Digital Marketing & Gafanomics courses (partnership agreement Sorbonne-HEC, Merit additional semester to my final
2015 -
University Sorbonne-Nouvelle in Institut de la Communication et des Medias
2014 -
Master 1 in Information & Communications Sciences. Graduated with honours.
University Sorbonne-Nouvelle in Institut de la Communication et des Medias
➢ User generated content analysis, Trends, uses and insights identification
➢ E-reputation monitoring, Engagement reports on campaign, event, product or service
➢ Exploratory searches, Digital audits of brands and people online
➢ Identification and analysis of communities or influencers
➢ Curation of thematic content, Long-term sectoral watches
➢ Reputation crisis detection & live monitoring (Real Time Unit, Social Room)
➢ Content implementation strategy of engagement / influence platforms like Sociabble
➢ Build e-reputation report templates, Design of social-listening commercial offers
I T S K I L L S
2011- 2012 University Panthéon-Assas Paris II in Institut Français de Presse
Master 1 in Political and Social Sciences, major Media (partial year)
2010-2011 University Sorbonne-Nouvelle in Institut de la Communication et des Medias
Bachelor in Information & Communications Sciences. Graduated with honours.
Feb-July 2010 Instituto Professional de Communicacion ARCOS - Santiago of Chile
University exchange program, full semester in Advertising and Photography paths (all in Spanish)
2008-2010 Institut Universitaire de Technologies Michel de Montaigne Bordeaux 3,
Two years university diploma in Communications in Institutions and Companies.
Thesis «The web-documentary: exploration of a new digital tool for information and communications»
• Full ability with the Office Pack (Word, Excel, Powerpoint)
• Curation and analytics on Twitter, Facebook, Instagram…
• Cartography / Digital mapping and Datavizualization with Gephy
• Social listening / Brand Monitoring with Radarly, Visibrain, Talkwalker, Sysomos, Brandwtach, Social Bakers, Crimson Hexagon
• And also : Chatbots, Hootsuite, Tweetdeck, Dimelo, Zendesk, Slack, Trello, Buffer, Storify, Feedly, Mailchimp, Sociabble …
O U T I L S M A I T R I S E S
• Web Intelligence : Brandwatch, Talkwalker, Digimind, Radarly-Linkfluence, Visibrain, Netbase Synthesio -Ispsos,
Crimson Hexagon, Sysomos Meltwater – Niveau expertise
• Social Monitoring: Sprinklr, SocialBakers, Hootsuite, Buffer, Dimelo, Sprout Social, Tweetdeck, Freshdesk,
• Cartographie avec Gephi, Prototypage avec Balsamiq, Adobe XD, Sketch Marvel
• Mailchimp, Wordpress, Storify, Feedly, Sociabble, Percolat
L A N G U E S
• Français: Langue natale
• Anglais: Courant (Niveau C1)
• Espagnol: Courant (Niveau C1)
• Indonésien: Intermédiaire (B2)